شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

حضور پرشور کودکان عضو در اختتامیه کلاس‌های تابستانی کتابخانه‌های یزد

يزد

آیین اختتامیه کلاس‌های اوقات فراغت کتابخانه‌های عمومی امام علی (ع) و غدیر یزد، همراه با مراسم افتتاح نمایشگاه آثار فراگیران کلاس‌های تابستانه، با استقبال پرشور کودکان و نوجوانان عضو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، این مراسم با حضور حامد عطارها،  معاون اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان، محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان یزد و جمع زیادی از اعضای کودک و نوجوان برگزار شد.

حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان کلاس‌های تابستانه کتابخانه‌ها اظهار داشت: با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در تابستان نظیر کلاس‌های نقاشی، کاردستی، روخوانی قرآن و قصه‌گویی، گام مهمی در پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگ مطالعه در بین آنان برداشته شده که با استقبال پرشور کودکان و خانواده‌های آنان نیز همراه بوده است.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در سخنانی کوتاه بیان داشت: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در راستای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای توسعه فعالیت‌های بخش کودک و ترویج عادت مطالعه در بین کودکان و نوجوانان، کلاس‌های متنوع فرهنگی و هنری را برای جذب این گروه به کتاب و کتابخوانی برگزار کرده است.

وی افزود: امیدواریم با همت کتابداران و استقبال خوب خانواده‌ها، این برنامه‌ها به‌صورت مستمر ادامه یابد و شاهد باشیم که نسل نوپای امروز، با کتاب و مطالعه مأنوس هستند.

غلامرضا ابراهیمی، مسئول کتابخانه امام علی (ع) نیز در آغاز این مراسم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های سومین دوره کلاس‌های تابستانه پرداخت و گفت: با توجه به اهمیت ایجاد عادت مطالعه در کودکان و نوجوانان، سعی کردیم تا برنامه کلاس‌های اوقات فراغت تابستان کتاب محور باشد.

وی همچنین از تلاش‌های مربیان کلاس‌ها، خانم‌ها نرگس زارع‌زاده، مریم فیاض، یاسمن پاگردکار و همراهی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد قدردانی کرد.

این برنامه با قصه‌گویی نرگس زارع‌زاده، مربی کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی کتابخانه و شعرخوانی زهرا شریفی، یکی از اعضای نوجوان ادامه پیدا کرد. در پایان مراسم نیز با اهدای جوایز و لوح سپاس از فراگیران و مربیان این دوره‌های آموزشی قدردانی شد.

گفتنی است، هم‌زمان با این مراسم، آیین افتتاح نمایشگاه آثار فراگیران دوره آموزشی تابستانه کتابخانه‌های امام علی (ع)، حضرت سیدالشهدا (ع)، غدیر، علی بن موسی‌الرضا (ع) و اتابکی گنبد سبز یزد در کتابخانه عمومی امام علی (ع) برگزار شد و حاضران در این جلسه، از آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه دیدن کردند. این نمایشگاه تا ۳۱ شهریورماه ۹۵، از ساعت ۸ تا ۱۹ برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.